Daten in de digitale wereld, zoals op een datingsite, wordt steeds populairder en gemakkelijker. Er is tegenwoordig steeds meer aanbod en dit zorgt ervoor dat u sneller en gemakkelijker de juiste online platformen kunt vinden. De drempel om op zoek te gaan naar de ware liefde via een datingsite is in de afgelopen jaren dan ook enorm afgenomen.
Dat is goed nieuws, want dat betekent dat men gemakkelijker en sneller kiest voor deze oplossing. Bij een goede datingsite kunt u vaak allerlei interesses aangeven, uw werk, opleiding, tripjes die u graag maakt op vrije dagen, je favoriete restaurants en wat je de lekkerste wijnen vind et cetera.
Zo ontstaat er een goed beeld van wie u bent, waardoor het vinden van een geschikte match gemakkelijker is voor u en voor een ander. In dit artikel leest u over de verscheidene mogelijkheden van een datingsite en wat nou de verschillen zijn tussen bijvoorbeeld betaalde en gratis datingsites.
Datingsites voor verscheidene doelgroepen
Omdat de wereld van dating zo omvangrijk is, is het natuurlijk lastig om voor iedereen telkens weer een geschikte match te vinden. De kans is natuurlijk klein dat precies die persoon die u zoekt ook op dat platform actief is. Daarom ziet u steeds vaker dat er zogenaamde “niche datingsites” zijn, die zich richten op specifieke doelgroepen.
Hierbij kunt u denken aan dating voor vijftig plussers, dating voor hoogopgeleide, dating onder de dertig, internationaal daten, et cetera. Er zijn honderden voorbeelden op te noemen van deze “niche datingsites”. Welke u ook kiest, u zult altijd goede en slechte sites tegenkomen met een eigen privacy beleid, een eigen manier van werken en soms ook een bijzondere selectie aan mogelijke dates.
Daten via het internet en veiligheid
Omdat het heel erg makkelijk is om een nepaccount te maken en vervolgens voor de gein mensen te neppen, is het bij de goede websites onmogelijk om een account aan te maken zonder dat u uw identiteit heeft geverifieerd. Zo wordt namelijk gewaarborgd dat elke persoon die zich op de site profileert ook daadwerkelijk die persoon is. Met een sterk algoritme, wordt gekeken of de persoon op de foto ook de persoon in uw paspoort is en of u inderdaad woonachtig bent op de plek waar u zegt dat u woont.
Uiteraard is het altijd opletten, want het is natuurlijk altijd mogelijk om hier een stokje voor te steken. Ook is het altijd een goed idee om even door de privacyverklaringen van een site heen te bladeren voordat u een account aanmaakt. Nou is de privacyregelgeving in Europa goed dichtgetimmerd, maar er bestaan nog dagelijks uitzonderingen die helaas vaak te laat worden opgemerkt.
Heerlijk gratis op een datingsite, toch?
Het kan frustrerend zijn wanneer u zich op een site voor dating in wilt schrijven en u wordt geconfronteerd met een maandelijkse abonnement voor het gebruik van de site. Veel mensen haken hier af en zoeken naar een gratis alternatief. Het voordeel van een gratis alternatief is natuurlijk het feit dat het gratis is.
Echter wegen de vele nadelen hier niet tegenop. Het feit dat het gratis is neemt namelijk niet weg dat de site een bedrijf is die op de een of andere manier hun geld moeten verdienen. Dat betekent dat er via andere wegen geld aan u dient te worden verdient. Vaak gaat gebeurt dit doordat uw ingevoerde data, ook wel user profile genoemd, wordt verkocht aan marketingbureaus.
Zo’n omschrijving van een persoon is namelijk heel erg waardevol voor het bepalen van een marketingstrategie. De vuistregel is altijd: Als u niet betaalt voor een online product, dan bent u het online product.